Το εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθήματα που διδάσκονται στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων (Ιστορία, Γεωγραφία, Μελέτη του Περιβάλλοντος, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή) είναι φτιαγμένο παίρνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της μειονοτικής εκπαίδευσης και κυρίως το γεγονός ότι απευθύνεται σε μαθητές των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η ελληνική.
Έχει στόχο:
- να καλύψει βασικούς γνωστικούς τομείς των μαθημάτων του ελληνόγλωσσου προγράμματος
- να συμβάλει στην καλλιέργεια της ελληνομάθειας και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, γνώσεων και δεξιοτήτων, δημιουργώντας έτσι τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να συνεχίσουν τα παιδιά της μειονότητας τις σπουδές τους στο γυμνάσιο.
Παιδαγωγικές – Διδακτικές αρχές
- Αξιοποιεί την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών ως κίνητρο για τη μάθηση.
- Στηρίζεται στις δραστηριότητες των παιδιών και ευνοεί την ενεργητική μάθηση.
- Αξιοποιεί τις εμπειρίες και τα βιώματα των μαθητών.
- Προωθεί τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης: μέσα από τους θεματικούς άξονες κάθε τεύχους αναδεικνύεται η σύνδεση των επιμέρους γνωστικών περιεχομένων.
Περιγραφή
- Το εκπαιδευτικό υλικό αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, το πρώτο για τις τάξεις Γ΄και Δ΄, και το δεύτερο για τις τάξεις Ε΄και Στ΄. Αποτελείται από δώδεκα τεύχη και συνοδευτικό υλικό.
- Τα τεύχη αποτελούν θεματικές ενότητες που συνδυάζουν γνώσεις των τεσσάρων μαθημάτων. Συνδυάζουν τα ιστορικά γεγονότα με τις έννοιες του χώρου και του χρόνου, τις έννοιες του παρελθόντος και της παράδοσης με τις έννοιες της αλλαγής και της εξέλιξης, το φυσικό με το κοινωνικό περιβάλλον. Έχουν πλούσιο εικονογραφικό υλικό και μικρά κείμενα που συνοδεύονται από ασκήσεις και προτάσεις για δραστηριότητες.
- Το συνοδευτικό υλικό περιλαμβάνει: ένα Χρονολόγιο, έναν γεωγραφικό-ιστορικό-πολιτιστικό άτλαντα (Ο γύρος της Ελλάδας σε 15 ημέρες), χάρτες, 3 βιντεοταινίες (Το παζάρι και ο κόσμος του, Η αρχαία αγορά της Αθήνας, Σύρος) και μία κασέτα με τραγούδια (Νάχαμε και τι νάχαμε).