Το εκπαιδευτικό έργο που αναπτύσσει το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας κατά το διάστημα 2017-2018, όπως προβλέπεται στο Τεχνικό Δελτίο που έχει αξιολογηθεί και εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οργανώνεται με βάση τα ΚΕΣΠΕΜ (τα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος τα οποία λειτουργούν τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές της Θράκης) και τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ, τα ειδικά εξοπλισμένα οχήματα που επισκέπτονται απομακρυσμένους οικισμούς. Τα Κέντρα παρέχουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους αλλά και των θερινών διακοπών:
- Μαθήματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας και της σχολικής επίδοσης σε μαθητές/τριες δημοτικού, με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνιακής τους ικανότητας στο γραπτό και προφορικό λόγο και την ενίσχυση των κινήτρων για συστηματική ενασχόληση με την ελληνική γλώσσα και για συνέχιση των σπουδών τους.
- Μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές/τριες γυμνασίων και λυκείων στα μαθήματα της ελληνικής γλώσσας, της λογοτεχνίας, των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών με στόχο την ενίσχυση της ελληνομάθειας, την καλύτερη κατανόηση του γνωστικού περιεχομένου και τη βελτίωση της σχολικής τους επίδοσης.
- Παιδαγωγικές δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης παιδιών προσχολικής ηλικίας με στόχο την εξοικείωση με την ελληνική γλώσσα και την προετοιμασία για τη σχολική ένταξη.
- Δημιουργικά Εργαστήρια για παιδιά, εφήβους και νέους/ες ενήλικες.
- Μαθήματα ελληνικής γλώσσας προς γονείς μαθητών/τριών της μειονότητας.
- Ειδικότερα τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ, λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερο κοινωνικό πλαίσιο, οργανώνουν σε απομακρυσμένους οικισμούς των τριών νομών της Θράκης μαθήματα και παιδαγωγικές δραστηριότητες για νήπια και παιδιά δημοτικού. Τα μαθήματα βασίζονται σε εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις και έχουν στόχο την ενίσχυση της ελληνομάθειας και τη δημιουργία θετικής σχέσης με την εκπαίδευση και τη μάθηση.
Παράλληλα το Πρόγραμμα οργανώνει σε ορισμένα δημοτικά σχολεία, σε χρόνο εκτός του σχολικού ωραρίου, ενισχυτικά μαθήματα με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων των παιδιών στην ελληνική γλώσσα, τη βελτίωση της αυτοεικόνας τους και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
Τέλος οργανώνει επιμόρφωση των συνεργατών του Προγράμματος, εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση. Στόχος της επιμόρφωσης είναι η βελτίωση των διδακτικών πρακτικών, η εξοικείωση με τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική και την παιδαγωγική λογική των εκπαιδευτικών υλικών του Προγράμματος, αλλά και η κατανόηση της ειδικής εκπαιδευτικής συνθήκης στην οποία βρίσκονται τα παιδιά της μειονότητας.