museduc banner

b dim istoSm1b dim istoSm2b dim istoSm3b dim istoSm4

Το εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθήματα που διδάσκονται στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων (Ιστορία, Γεωγραφία, Μελέτη του Περιβάλλοντος, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή) είναι φτιαγμένο παίρνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της μειονοτικής εκπαίδευσης και κυρίως το γεγονός ότι απευθύνεται σε μαθητές των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η ελληνική. 
Έχει στόχο:

  • να καλύψει βασικούς γνωστικούς τομείς των μαθημάτων του ελληνόγλωσσου προγράμματος
  • να συμβάλει στην καλλιέργεια της ελληνομάθειας και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, γνώσεων και δεξιοτήτων, δημιουργώντας έτσι τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να συνεχίσουν τα παιδιά της μειονότητας τις σπουδές τους στο γυμνάσιο.

Παιδαγωγικές – Διδακτικές αρχές

  • Αξιοποιεί την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών ως κίνητρο για τη μάθηση.
  • Στηρίζεται στις δραστηριότητες των παιδιών και ευνοεί την ενεργητική μάθηση.
  • Αξιοποιεί τις εμπειρίες και τα βιώματα των μαθητών.
  • Προωθεί τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης: μέσα από τους θεματικούς άξονες κάθε τεύχους αναδεικνύεται η σύνδεση των επιμέρους γνωστικών περιεχομένων.

Περιγραφή

  • Το εκπαιδευτικό υλικό αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, το πρώτο για τις τάξεις Γ΄και Δ΄, και το δεύτερο για τις τάξεις Ε΄και Στ΄. Αποτελείται από δώδεκα τεύχη και συνοδευτικό υλικό
  • Τα τεύχη αποτελούν θεματικές ενότητες που συνδυάζουν γνώσεις των τεσσάρων μαθημάτων. Συνδυάζουν τα ιστορικά γεγονότα με τις έννοιες του χώρου και του χρόνου, τις έννοιες του παρελθόντος και της παράδοσης με τις έννοιες της αλλαγής και της εξέλιξης, το φυσικό με το κοινωνικό περιβάλλον. Έχουν πλούσιο εικονογραφικό υλικό και μικρά κείμενα που συνοδεύονται από ασκήσεις και προτάσεις για δραστηριότητες.
    • Το συνοδευτικό υλικό περιλαμβάνει: ένα Χρονολόγιο, έναν γεωγραφικό-ιστορικό-πολιτιστικό άτλαντα (Ο γύρος της Ελλάδας σε 15 ημέρες), χάρτες, 3 βιντεοταινίες (Το παζάρι και ο κόσμος του, Η αρχαία αγορά της Αθήνας, Σύρος) και μία κασέτα με τραγούδια (Νάχαμε και τι νάχαμε).
    Η παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού έγινε κατά την πρώτη φάση του Προγράμματος «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων». Κατά το διάστημα 1998-2000 εφαρμόστηκε πιλοτικά σε μειονοτικά σχολεία από εθελοντές δασκάλους, αξιολογήθηκε και έγιναν οι αναγκαίες αλλαγές. Από τη σχολική χρονιά 2000-01, διανέμεται από τον Ο.Ε.Δ.Β. και χρησιμοποιείται για τη διδασκαλία των μαθημάτων του ελληνόγλωσσου προγράμματος σε όλα τα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης
ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK