Τα μαθήματα διδασκαλίας της ελληνικής που πραγματοποιούνται στα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος (ΚΕΣΠΕΜ) και προσφέρονται στα ενήλικα μέλη της μειονότητας δε στοχεύουν στην απόκτηση τυπικών προσόντων ή κάποιου τίτλου πιστοποίησης της ελληνομάθειας των διδασκόμενων, αλλά στην κατάκτηση ουσιαστικών γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, που θα συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη προσωπική ενδυνάμωσή τους και στην ουσιαστική κοινωνικοποίησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, το εκπαιδευτικό υλικό διδασκαλίας της ελληνικής σε ενήλικες που δημιουργήθηκε δεν αποτελεί διδακτικό εγχειρίδιο ή μέθοδο διδασκαλίας με την αυστηρή έννοια του όρου, αλλά μια συλλογή διδακτικών προτάσεων, οργανωμένων σε θεματικές ενότητες και δομημένων σε εκπαιδευτικά σενάρια, που στοχεύουν πρωτίστως στην ανάπτυξη και στη βελτίωση της γλωσσικής τους ικανότητας σε καθημερινές περιστάσεις και ανάγκες επικοινωνίας.
Τα εκπαιδευτικά σενάρια περιλαμβάνουν διαλόγους και αυθεντικά κείμενα, κατάλληλα για την ηλικία των διδασκομένων και προσαρμοσμένα στo γλωσσικό τους επίπεδο, καθώς και ευχάριστες και φιλικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, που στηρίζονται σε φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό που διατίθεται ελεύθερα στο διαδίκτυο (π.χ. τραγούδια, αποσπάσματα ταινιών, τηλεοπτικών σειρών, δελτίων καιρού, βίντεο με σκηνές της καθημερινής ζωής κ.ά.). Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του διδάσκοντος, κάθε εκπαιδευτικό σενάριο περιλαμβάνει παραπομπές σε υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί είτε στο πλαίσιο του Προγράμματος (π.χ. ασκήσεις γραμματικής / γλωσσικές ασκήσεις, βιβλία για τα μαθήματα Ιστορίας, Γεωγραφίας, Μελέτης του Περιβάλλοντος, Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής για παιδιά του δημοτικού) είτε στο πλαίσιο άλλων προγραμμάτων εκπαίδευσης παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών. Τα εκπαιδευτικά σενάρια απευθύνονται σε επίπεδο αρχαρίων (Α1, Α2) και σε επίπεδο μέσων (Β1, Β2).